Houston zondag 14 april

15 april 2019 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Gisteren was een spannende dag! De vraag was krijgen wij ook last van de dreigende tornado’s of gaat het aan ons voorbij. Gelukkig zijn we er hier goed vanaf gekomen. Het dreigde wel, we kregen eerst een heel harde wind dan werd het windstil en donker en ineens een flinke regenbui! En toen was het over. De tornado’s trokken boven Houston weg naar het noordoosten, ook sneeuwbuien en heftige regenbuien zijn nu nog steeds actief! enfin het is behoorlijk heftig allemaal. Vandaag was het frisjes maar perfect weer om naar NASA space center te gaan! Ondanks dat het daar erg toeristisch was vond ik het heel indrukwekkend. De enorme afmetingen van de raketten was ongelooflijk en de informatie over de vluchten door de jaren heen, interessant. We zijn met een treintje het enorme terrein over gereden daar lagen heel wat grote kantoren/onderzoekscentra. We zijn gestopt bij de mission controle center waar we informatie kregen over de eerste raketvlucht naar de maan in de jaren 60, de oude computers etc. waarachter er toen gewerkt werd stonden er nog. Nu Komt het heel primitief over maar de eerste raket is wel in die tijd op de maan geland. Er wordt nu nog steeds, wel met moderne apparatuur uiteraard, vanuit dat centrum gewerkt. We reden met het hobbeltreintje terug naar de “Main Plaza”. We kwamen onderweg langs een begraafplaats, althans daar leek het op. Er lagen heel veel gedenkstenen van overleden astronauten. Wij hebben ons erg verbaasd over het grote aantal. Er moeten dan toch heel wat mislukte vluchten zijn geweest! We hebben nog wat gedronken en hapje gegeten en zijn weer terug naar huis gereden. Morgen weer een rustige dag😊

1. Jeanne:
    15 april 2019
    Nou nou. Wat een belevenis weer!!!!
    Allereerst met het weer. Dan vinden wij het hier af en toe al heftig.
    En inderdaad wat een verhaal over het NASA space centre.
    Mooi en indrukwekkend om dat te zien.
    Voor ons heel onwerkelijk denk ik.
    Dat nemen ze je niet meer af.
    Lieve groetjes en dikke kus Jeanne 😘😘😘
  2. Thea baan.:
    15 april 2019
    Indrukwekkende foto’s, heel veel astronauten zijn omgekomen, wat wij niet weten.
    Hopelijk krijgen jullie beter weer. De temperatuur in Herten is ook niet geweldig. Er is een schrale wind. Vandaag zou het beter worden volgens het weer mannetje. Veel plezier bij Mieke en Stefan. Dikke kus van ons drieeen 👄.
  3. Jan:
    15 april 2019
    Jeetje Jeannet, je maakt weer een lot with! Maar ook hele mooie dingen! Lijkt me best interessant daar bij NASA! Maar dar er zo veel astronauten overleden zijn, maar misschien ook gewoon van ouderdom, dat kan ook nog he! Ze zijn niet allemaal naar beneden gevallen lijkt mij! Maar ge wit nooit!
    Geniet van je rustdag en heel leuk om je zo nog te volgen! Geniet ervan!
  4. San:
    16 april 2019
    Nou dat is heel spannend geweest dus, hopelijk is het bijna voorbij!
    Ja dat er zoveel zijn overleden is mij sinds kort bekend, maar evengoed triest vind ik. Wel supersjiek dat je daar bent geweest!
  5. Tooske:
    16 april 2019
    Allemaal erg indrukwekkend, groots en weids ook.
    Zeker vergeleken met nederland!
    Nog veel avontuur Jeanette !