Hike -time Red Rocks Sedona

29 maart 2016

Afgelopen zondag stond Red Rocks op het programma. De jetlag zat nog in het lijf maar wat is er nu beter dan de buitenlucht. En dan ook nog eens in zo'n omgeving dat moest gewoon goed komen En dat deed het ook! Dus op tijd uit de veren, is voor mij niet zo'n probleem,lunchpakket klaargemaakt n flesje water nog een appeltje voor de dorst stevige schoenen aan en daar gingen we! Jaap weet uiteraard mooie trails en niet geheel onbelangrijk trails voor beginners. Maar niet minder mooi en niet minder pittig. We hebben de Long Canyon trail genomen. Het was een hele klim maar ook uiteraard zoveel moois te zien dat het goed te doen was. Je kan je geen betere gids wensen dan mijn broer Jaap. Zoveel mooie verhalen over alles wat we zagen. THE birthingcave, de geboortgrot. De Hopi geloofden dat de mensen uit hetcentrum van de aarde kwamen, geboren uit de schoot van de moeder. De  Hopi's van de regio red rocks, stuurde zwangere vrouwen naar de geboortegrot om te baren. Je liep naar boven over een rode sten pad zo tegen tegen prachtige de prachtige grot aan. Verder klauteren naar boven en weer een plateau met THE medicine wheel. Zo waren er steeds weer mooie momenten en verhalen en vooral spectaculaire uitzichten. En ja hoor na veel gehijg en gepuf, (hoogte verschil hoor, niet de slechte conditie) gehaald !!! Prachtig wat een enorm uitzicht. Dit Het moment voor een panoramafoto om een een beetje indruk te geven hoe hoog maar vooral hoe verschrikkelijk mooi het is.

1. Ineke Heitzer:
    29 maart 2016
    Ja ja daar kan ik alleen van dromen maar jij maakt het mee. Gelukkig breng je foto's
    mee en genieten we straks nog dubbel na.
  2. Helene:
    29 maart 2016
    Hey Jeannette, dat heb je goed gedaan! Geen blaren van de nieuwe schoenen?
    Mooie omgeving, morgen weer zo'n wandeling? Geniet! Veel liefs.
  3. Emiel:
    Hey mam,
    Fijn om te lezen dat je zo aan het genieten ben. Wat een mooie omgeving en natuurlijk super tof dat je gids Jaap bij je hebt .
    We kijken al weer uit naar het volgende verhaal en de volgende foto's. Groetjes en en een dikke knuffel van de meisjes, Ess en mij.
  4. Eppo:
    29 maart 2016
    Ha Mams. Wij genieten vanuit Neel met je mee. Leuk de verhalen en de foto's die je plaatst. We krijgen hierdoor een goeie indruk. Wat betreft je conditie geloven wij je helemaal hoor .Enjoy your stay en de groetjes daar!!!!!!
  5. Jeanne:
    30 maart 2016
    Hoi Jeannette.Wat prachtig om dit allemaal te zien.En voor jou om dit mee te mogen maken.
    En Jaap die dit allemaal weet,dat is het voordeel als iemand de weg weet en de mooie plekken.En zo te zien zijn die er wel heel erg veel.Als ik aan Amerika denk denk ik aan grote gebouwen en veel verkeer en drukte.
    Maar Ik weet Amerika is groot,en dit is wel een heel mooi gebied.Echt film voor ons.Jij voelt nu hoe het werkelijk is.
    We hoeven niet bang te zijn dat je niet geniet.
    Fijn dat we een beetje weten wat je beleefd.
    Lieve groetjes je nichtje.XXX
  6. Josje:
    30 maart 2016
    Ha lieve Jeannette,
    dat klinkt allemaal geweldig en de foto's bevestigen dat nog maar eens.
    Fijn dat het je goed gaat en blijf ontzettend genieten van al het moois en indrukwekkends dat je tegenkomt.
    Groetjes Josje